Ciekawostki
 
Powrót do strony głównej
Era z tytułem Mecenasa Polskiego Sportu 2003
Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci Era, została uhonorowana tytułem Mecenasa Polskiego Sportu 2003. PTC wspiera m.in. program Era Basket Liga, cykl imprez Windsurfing Era Cup, jest także sponsorem klubu piłkarskiego Wisła Kraków.
 
Liberty Poland na koszulkach piłakarzy Legii Warszawa
Liberty Poland, autoryzowany przedstawiciel firmy Polkomtel - operatora sieci telefonii komórkowej Plus GSM, została sponsorem piłkarskiej drużyny Legii Warszawa. Umowa została podpisana na jeden rok, z możliwością przedłużenia. Logo Liberty pojawi się z tyłu koszulek (nad numerem), w których występują piłkarze Legii.
 
Elite Cafe i sponsoring sportowy
Elite Cafe zakomunikowała, że jej wydatki na sponsoring sportowy w 2003 r. zamkną się w kwocie 2,2 mln zł. Firma koncentruje się głównie na wsparciu lekkoatletów. 770 tys. z podanej puli Elite Cafe przeznacza na sponsoring indywidualny zawodników wchodzących w skład Grupy Lekkoatletycznej Elite Cafe (m.in. chodziarz Robert Korzeniowski). Pozostała częć budżetu trafia na wsparcie m.in. imprez lekkoatletycznych i klubów. Sponsoring to przez ostatnie dwa lata praktycznie jedyna forma komunikacji marketingowej Elite Cafe. W tym czasie spontaniczna znajomoć marki wzrosła z 15 do 22 proc.
 
Kolejna sportowa płyta w "Życiu Warszawy"
W poniedziałek, 22.09.2003 r. stołeczny dziennik "Życie Warszawy" dołączył do sportowego dodatku płytę VCD pt. "Warszawa Gola". Na płycie znaleźć można m.in. najpiękniejsze bramki takich klubów, jak Legia Warszawa, Polonia Warszawa, Świt Nowy Dwór Mazowiecki, ciekawostki, pasjonujące wspomnienia. Promocja płyty odbyła się podczas piątkowego meczu Legia - Wisła i była częcią większej akcji reklamującej dodatek "Sport".
 
Sportowcy dla Reeboka
Reebok, jeden ze znanych producentów odzieży i akcesoriów sportowych, zaangażował do swojej promocji sportowców: tenisistę Andy Roddicka i piłkarza Raya Lewisa
 
Opel - triatlon i koszykówka
Strategia sponsoringowa Opla w Niemczech koncentrować się będzie na sporcie. Koncern sponsoruje drużynę Opel Ironman Germany Triathlon i zespół niemieckiej ligi koszykarskiej Opel Skyliners. Opel nawiązał także współpracę z Niemieckim Towarzystwem Olimpijskim i wspiera aktywny wypoczynek i sport wród dzieci.
 
Plus GSM - koszykówka
Polkomtel SA, operator sieci telefonii komórkowej Plus GSM, po raz kolejny został sponsorem polskiej reprezentacji w siatkówce. Współpraca będzie obowiązywać do końca 2004 roku.
 
Militartia.pl z Renatą Maurer
Mistrzyni olimpijska w strzelectwie sportowym Renata Mauer-Różańska występuje w spotach sieci sklepów Militaria.pl. Zawodniczka zachęca do zakupów broni, która nie wymaga zezwolenia.
 
Pierwsza połowa roku 2003 dobra dla dzienników sportowych
Tylko dzienniki ekonomiczne i sportowe zanotowały w pierwszym półroczu tego roku wzrost redniej sprzedaży w porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym - wynika z danych opublikowanych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy.
 
"Życie Warszawy" z dodatkiem "Sport"
"Sport", stały dodatek do "Życia Warszawy", powiększył się do 24 kolumn. Dodatek ma się stać m.in. największym zbiorem informacji o sporcie warszawskim i mazowieckim, m.in. o stołecznych klubach Legii i Polonii.
 
Adidas i gwiazda NBA
Producent akcesoriów sportowych Adidas-Salomon podpisał kontrakt marketingowy z koszykarzem Kevinem Garnettem, gwiazdą amerykańskiej NBA.
 
Kolarzy z grupy Mróz sponsoruje firma komputerowa
Zawodowa Grupa Kolarska Mróz ma nowego sponsora, firmę Action, zajmującą się dystrybucją sprzętu komputerowego. Jednoczenie zmieniła się nazwa drużyny na Grupa Kolarska Action nVidia Mróz.
 
Era koszykówki, piłki nożnej i windsurfingu
Strategia sponsoringowa Polskiej Telefonii Cyfrowej - operatora sieci Era - opierać się będzie na trzech dyscyplinach sportu: windsurfingu, piłce nożnej oraz koszykówce.
 
Sponsoring imprez sportowych promuje markę Siemens
Udział Siemensa w hiszpańskim rynku telefonów komórkowych wzrósł w ciągu roku z 17% do 21%. W ciągu jednego roku odnotowano znaczny wzrost poziomu wiadomoci marki Siemens w Europie i Azji. Wszystko dzięki sponsoringowi klubu Real Madryt. Pozytywne efekty przynosi także zaangażowanie Siemensa w wycigi Formuły 1 i współpraca z West McLaren Mercedes. Ponad 50% kibiców Formuły 1 w Europie rozpoznaje Siemensa jako sponsora tych wycigów.